Forumindex
 Vanliga frågor  •  Sök  •  Medlemslista  •  Användargrupper   •  Bli medlem  •  Profil  •  Logga in för att läsa dina meddelanden  •  Logga in
 Saltsjöbanans CTL-system Nästa ämne
Föregående ämne
Skapa nytt ämneSvara på ämnet
Författare Meddelande
PSi



Registreringsdatum: 17 april 2012
Inlägg: 1

InläggPostat: 2012-06-25 17:39:37 Svara med citatTill överst på sidan

The article starting form page 60 shows a photo of SSnJ CTL-panel with a number of "rattar" or rotary switches and a code button for each rotary switch. The rotary switches have 7 positions. Why seven positions?

US CTC has a separate two position rotary switch for turnout and a three position switch for signals, 2 x 3 = only 6 possible combinations...

pekka

Användarens profilSkicka personligt meddelande
Admin
Admin


Registreringsdatum: 22 januari 2008
Inlägg: 56

InläggPostat: 2012-06-26 11:38:20 Svara med citatTill överst på sidan

Good question - and also a good answer provided in the Järnvägshistoriskt forum >> New things to learn each day. Smile

That type of control panel would work fine also for model railroads, and we hope someone gives it a try.

_________________
Mvh Admin.
Användarens profilSkicka personligt meddelandeSkicka e-postBesök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:      
Skapa nytt ämneSvara på ämnet


 Hoppa till:   



Nästa ämne
Föregående ämne
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet




Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Thème original créé par ForumImages.
Thème myphpBB créé par myTemplate
Sidan tog 0.74 sekunder att ladda.